"قلم" سرخ کشم بر ورق دفتر دل..

اعجاز قلوب در پرتو قلم های متصل به"او"..

"قلم" سرخ کشم بر ورق دفتر دل..

اعجاز قلوب در پرتو قلم های متصل به"او"..

بشریت!
تا کی دلهاتان تاب سردی این شب سیاه را دارد؟
مگر از ظلمت نمی هراسید؟
مگر اشک های ماه را نمی بینید که بر بوم سیاه آسمان نقش بیتابی بسته اند؟
چرا به "ماه" اقتدا نمی کنید؟
مقصد ماه ، "خورشید" است..

و "صبح" ، نزدیک است..

سفر دل

جمعه, ۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۱۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم  


باری دیگر سفر به سوی آسمان آغاز شد سفری که تمام بشریت را با خود به سوی آسمان به بلندای "او" می برد ، سفری که با اختیار خود بی اختیار "او" می شوی و تنها به یک مقصد می رسی : "او"

این سفری است که همه باید کوله هایشان را ببندند ، بمانند و پرواز کنند، پرواز به سوی ابدیت..

"بگذار عاقلان ما را به ماندن بخوانند راحلان طریق می دانند که ماندن نیز در رفتن است" 1

پس رفتن و آمدن ضد هم نیستند می مانی تا بروی. پس محکم گام می گذاری در صراط حق و می مانی در این ره تا به سوی دوست روانه شوی و ره روانه شدن به سوی دوست همان رهی است که آن را صراط مستقیم خواندند و صراط مستقیم وصال به توحید ، همان ولایت است آنچنان که  فرموده اند منظور از صراط مستقیم علی علیه السلام و ائمه معصومین علیه السلام  هستند. « وجود انسان کامل صراط مستقیم است »

حضرت داوود علیه السلام به خداوند عرض کردند:

پروردگارا برای چه موجودات را آفریدی ؟

خداوند متعال وحی نمود:

ای داوود من گنج پنهانی بودم دوست داشتم شناخته شوم موجودات را پدید آوردم تا شناخته شوم.

*پس خداوند ظهور می کند به شکل اسماء

خداوند انسان را خلق کرد و از روح خود در وجود انسان دمید ( و نفختُ فیه من روحی )

پس در باطن همه ی انسانها تمام اسماء الله وجود دارد و انسان کامل که وجود او جامع اسماءالله است تجلی گر اوست و بهترین جایگاه انسانیت این است که وجود انسان شود مرآت اسماءالله.

حال آنکه آینه وجودی انسان که ظرفیت انعکاس تمامی اسماء او را دارد با غباری از غفلت پوشانده شده و از اصل وجود و کمال انسانیت که باطن امام(ظهور تام الله بدون حجاب) است دور گشته و حجاب هایی را بر وجود خود گمارده است حال باید بی حجاب شویم در این مسیر  و این بی حجابی است که سرعت می بخشد به روح تا وصال به دوست.

منظور از حجاب فاصله میان تو و "او" است . غبارهایی که اسماءالله را می پوشاند و آینه ی جان را مانع می شود که انعکاس دهد وجود خورشیدی حضرت دوست را..

اولین موجودی که خداوند آفرید حضرت آدم علیه السلام بود ، حضرت آدم به خاطر سرپیچی از حضرت خداوندی به عالم ماده سقوط کرد ( سیر من الله یا قوس نزول ) و حجاب های ظلمانی و نورانی بر ذات خویش چیره شد ( ثم رددناه اسفل سافلین)

حال وظیفه ی ما پیمودن قوس صعود و سفر به سوی حق است ( انا الیه راجعون) و شرط پیمودن قوس صعود اتصال با روح القدس است ،منظور از روح القدس ظهور تام و کامل الله بدون حجاب است یعنی امام.

حجاب های عالم ماده با مرگ تمام می شود ولی ما می توانیم قبل از مرگ جسم یعنی در همین دنیا تمام حجاب ها را بسوزانیم و در عالم ماده برزخ و قیامت خود را طی کنیم (الآن قیامتی دائم 2)مبرهن است که حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در زمانی که زندگی می کردند   قیامت خود نیز سپری کرده اند .  

در این سفر دید افراد باید از ظاهر به باطن (حقیقت) باشد. بسته به اینکه نگاهش را متصل به حقیقت کند و یا منفصل از آن گرداند ، توان قدم نهادن در این سفر را می یابد و مجوز ورود به این سفر را تنها به آنانی میدهند که متمسکانِ متوصلِ متصل به سرچشمه حقیقت اند .


1ـ سید شهیدان اهل قلم

2ـ پیامبر اکرم _ صلی الله علیه و آله و سلم _



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۹
رحیل پریشان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">